Skip to main content

Добрият сън е изключително важен за нашето здраве, тъй като недоспиването може да окаже негативно влияние на хормоните, мозъчната дейност и качеството на живот.
Сънят може да бъде нарушен от много неща, например тревожни мисли, заобикалящата среда и др.
Може да не сме в състояние да контролираме всички фактори, които му пречат, но можем да изградим навици и обстановка, които да насърчат подобряването му.

Едно от първите неща, които трябва да направим, е да си наложим график за сън. Това означава да лягаме и ставаме по едно и също време всеки ден. Препоръчително е часовият диапазон сън – събуждане да е 7 – 8 часа.
Негативно влияние за съня има и следобедната дрямка. Въпреки, че тя е добър начин да компенсираме пропуснатия сън, може допълнително да влоши нощния.
Ако все пак имаме нужда от следобеден сън, трябва да го ограничим до 15 – 20 минути.

Храната също е важен фактор – гладът и преяждането преди лягане оказват еднакво негативно влияние на съня.
Трябва да се обърне внимание и на кофеина и алкохола.
Кофеинът има стимулиращо действие, той енергизира и ни държи будни. А алкохолът може да ни накара да се почувстваме сънливи в началото, но по-късно през нощта може да наруши съня ни.

Температурата в спалното помещение е от огромно значение. Ако помещението е прекалено топло или студено, това със сигурност ще влоши съня.
Най-добрият диапазон за здравословна спална среда е от 15,6°C до 22,0°C, като идеалната температура е 18,3°C.

Не е изненада, че на тихо се спи по-добре отколкото на шумно.
Силните шумове не само пречат на съня, но могат да окажат отрицателно въздействие върху физическото и психическото здраве.
Но има и шумове, като белия шум, които влияят позитивно и биха могли да ни накарат да преминем по-леко към съня.

Циркадните ритми, които ръководят цикъла сън – будност, са силно повлияни от естествената светлина и тъмнина.
В светлата част на деня тялото ни произвежда кортизол, хормон, който ни помага да бъдем енергични. Когато се стъмни, мозъкът ни произвежда хормона мелатонин, които предизвиква сънливост.
Ето защо помещението, в което спим трябва да е добре затъмнено.

Леглото има водеща роля за качеството на съня, то трябва да е качествено, здраво и удобно, за да ни създаде нужния комфорт. Именно такива са и леглата от всички спални комплекти, произведени от МакHоме, някои от които са “Мавриций”, „Артена” и “Лукс пюр”.

Матракът и спалното бельо също са неизменна част от комфорта на съня. В повечето случаи те са въпрос на лично предпочитание. Но ако искаме да се насладим на качествен сън матракът трябва да е висок клас, а спалното бельо от естествена материя.

И последно, но не и по важност е чистотата.
Чисти мисли, душ преди лягане, проветрена спалня, чисто спално бельо и помещение ще повлияят благоприятно дори и на хора, които имат проблем със съня.

В МакHоме създаваме качествени, модерни и уютни мебели, помагайки ви, да намерите вашия стил и комфорт!

 

Leave a Reply